Kalbim sende kaldı, kır gitsin...

14 Ağustos 2009 Cuma

Sallanan sandalye

Masal bu ya...
Bir varmış bir yokmuş diyemi başlasam?..
.
Evet en iyisi böyle başlamak...
Bir varmıııış, bir yokmuş
Dünyanın en güzel ülkesinin en güzel şehrinde
birbirini çok seven bir çiftin, bir tanecik
kız evlatları varmış.
Anne çok duygusal baba mantıklı ve çalışkanmış.
Küçük kız yavaş yavaş büyüdükçe
adettendir ya; konu komşu sorarlarmış...
Söyle bakiim , sen büyüyünce ne olacaksın?...
Diğer kız çocukları gelin olacağım derken, bizimki
veteriner olacağım dermiş.
Veteriner olamamış :(
ama hayvanları çok sevmiş...
Küçük kızın bir hayali daha varmış
ama bu hayali çok ilerki seneler içinmiş.
Yaşlandığında bir sallanan sandalyesi olacak,
küçük bir orman köyünde,
penceresinin önünde, sallanan sandalyesinde
yıllardır biriktirdiği kitaplarını okuyacak
ya da;
kedisini dizine alıp soğuk kış günleri için
örgüler örecekmiş.
Küçük kız ilk yıllarda önce babasıyla
daha sonrada tek başına
ölesiye çalışmış.
Demiştim ya çalışkanlığını babasından almış.
Bu arada çoluk çocuğada karışmış...
Hayat onu o kadar yormuş ki,
Ellisine gelmeden iki kat yaşlanmış.
Artık ayakları bedenini taşıyamaz olmuş.
Vefasız dostları gibi onlarda onu terketmiş.
.
Hayallerimi ne olmuş?..
.
Yıllardır biriktirdiği ve şimdi
sahafların vitrilerini süsleyen kitapları,,,
kitaplarının yerine bilgisayarı...
Sallanan sandalyesinin yerine ise
yol arkadaşım adını verdiği
ve onu hiç terketmeyeceğini bildiği
bir tekerlekli sandalyesi olmuş.
Şimdilerde anneanne olan küçük kız duygusallığınıda
annesinden almış.
Bir başka veb sayfasında anılarını yazıyormuş.
Kedilerimi?...
Kedileri hep olmuş...
Onlar için sandalyenin nası olduğunun
hiç önemi yokmuş.
Sıcak bir kucak, yürekten gelen bir sevgi
yetiyormuş.
.
.
Alıntı
( değil :)
.
Bu da Annekedi'den bir öykü işte...
.
.
.

4 yorum:

AYŞENİMOOO dedi ki...

BEN BU ÖYKÜDEKİ HERKESİ HELE KÜÇÜK KIZI ÇOK İYİ TANIYORUM...
NE SICAK, NE YUMUŞAK, NE HUZUR VERİCİ BİR ÖYKÜ...
BEN DE HEP BİR SALLANAN SANDALYEM OLSUN İSTEMİŞİMDİR, TELEVİZYON KARŞISINDA KEYİF YAPACAĞIM, KİTAP OKUYACAĞIM, ONLARI YAPARKEN BİR TATLI HUZUR İÇİNDE YUMUŞACIK, KENDİMDEN BİLE HABERSİZ UYUYACAĞIM GÜZEL GÜNLERİN HAYALİNİ KURDUĞUM VE SONRA UNUTTUĞUM BU HAYALİ BANA TEKRAR ANIMSATTIN BU YAZIYLA... HER ŞEY GÖNLÜNCE OLSUN...
BURADAN GÖNDEREMEYECEĞİM KADAR ÇOKLUKTA SEVGİLERİMİ İLETİYORUM HEPİNİZE
ANNEKEDİM KEDİKIZ, POYRAZ, OĞLUŞUN KÜÇÜK OLDUKLARI İÇİN ONLARA DEĞİL, AMA AYRETEN SANA SAYGILARIMI VE HÜRMETLERİMİ BİR BÜYÜK, BİR AKILLI BİLGE KADIN OLAN SANA İLETİYORUM...
ÖPTÜMMMMMMMMMM....

laguer90 dedi ki...

Güzel bir hafta sonu dileğiyle sevgili arkadaşım, öykünüz sevgi dolu;) paylaşım için gönülden teşekkürler... Emeğinize sağlık...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

slm
saygın insan öykünü okudum hepsi gerçek
sende gerçeksin demekki sevgi şevkat herşeyin
ilacıymış öyükünede sana tşkler allarine saglık olsun güzel insan

Yaşam Tiyatrosu dedi ki...

hayat bir gerçek sevgili Afet. acısıyla tatlısıyla geçen bir öykü zaten hayat. önemli olan o hayatı olduğu gibi kabul etmek değil. savaşmak direnmek. Sen bunu başardın. Ve senı tanımaktan sevinç duyuyorum.Sevgiyle kal.