Kalbim sende kaldı, kır gitsin...

14 Ağustos 2008 Perşembe

Nazım' dan...

LADES
.
Lades tutuşalım seninle diye
Dün gece yalvardım şen sevgiliye
İmalı bir eda verip sesine,
Sevgili dedi ki: "Söyle nesine?"
Dedim: "Aldatırsam eğer ben seni,
Bir kere öpeyim beyaz enseni;
Aldanırsam üç gün yüzüme bakma!
Saçını önümde çözüp bırakma..."
Görelim yenecek diye kim kimi,
Güldü, kabul etti bu teklifimi.
Artık her sözümden bir hile seçti...
Dakikalar geçti....Saatler geçti...
Ne onu aldattım, ne de aldandım,
Bu böyle senelerce sürecek sandım...
Onun dalgınlığı benden de derin,
Eski bir şark işi ipek minderin
Bir ucunda kendi, bir ucunda ben,
Gözlerimiz yerde düşünüyorken
Ne hile bulalım diye yarına,
Birden o saçını omuzlarına
Tel tel dağıtarak başımda durdu.
Sonra dizlerime düşüp oturdu
Dedi ki: "Yakınlaş! Yakınlaş! Eğil'"
Artık ben ladesi cezayı değil
Bütün varlığımı unuttum bir an...
Bu beklenmeyen iltifatından
Binlerce ihtimal gelirken akla.
Dedi: "Şu fildişi ince tarakla
Saçlarımı tara hiç incitmeden!"
Daha tarağa elim gitmeden
Güldü "lades" diye yerinden kalkarak
Düştü parçalandı yerlerde tarak....
.
Nazım Hikmet
.
.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

:)inan arakadaşım bende çokisterdim böylesine lades edecek kadınımı eşimi anlatacakçok şeyler var aslında bu kelimlerde senin eline yüregine saglık olsun