Kalbim sende kaldı, kır gitsin...

12 Temmuz 2008 Cumartesi

Gülleri Sana Bırakıp Dikenlere Gidiyorum.

Gidiyorum
Bütün acılarımı vurup sırtıma
umutlarımı bırakıp başucuna
ıtırları, menekşeleri, kır güllerini bırakıp
şiirlerimi sarıp bohçama
yüreğimin yangınına gidiyorum.
Hoşçakal usul boylum, güzel gözlüm hoşçakal.
.
Gidiyorum
Gözyaşlarımı papatya diye takıp saçına
yüreğimdeki yağmurlarla bir ırmağa akmaya gidiyorum
içimde yeşerttiğim tüm çimenler sana kalsın
sana kalsın bahar çiğdemleri, kırgelincikleri, kırkkanatlılar
Gülleri sana bırakıp, dikenlere gidiyorum.
.
Gidiyorum
Başımda gam, gözlerimde nem,
bütün hatıraları bırakıp geride
usulca çekip kapıyı ardımdan,
şafak sökmeden, kimseler görmeden
yağmurun yağmadığı çöllere gidiyorum.
Sevgi dolu yüreğimi bir ıssızda yakmak için.
.
Hoşçakal suyundan çimdiğim dere,
kana kana içtiğim pınar
sayki yaşamadım bu yerlerde
nazlı çiçeklerini okşamadım baharın
bozguna uğramış bir bostanın hüznüyle
bir yaprağın ürpertisine yazıp ömrümü
çekip gidiyorum buralardan
.
Gidiyorum
bir bilinmeze doğru
hem yol, hem yolcu olmaya
acılarımla başbaşa kalmaya gidiyorum.
bütün yıldızları takıp kanatlarıma
bir kelebek gibi özgür olmaya gidiyorum.
.
Yüreğimin sızılarında damıttığım herşiiri bin kez öperek
ve sökerek sevgiden yana ne varsa göğsümde
gecelerin zifiri saçlarında kaybolmaya
bir ceylanın gözlerinde ağlamaya gidiyorum
.
Bütün borçlarımı ödedim,
alacaklarımı erteledim
artık ne diyecek bir sözüm kaldı sevdiklerime,
ne okuyacak bir şiirim.
Gözlerimin içindeki iki damla gözyaşı gibi
bakmadan ardımdaki uçurumlara,
alıp götürüyorum yüreğimdekileride
hoşçakal usul boylum
güzel gözlüm
Hoşçakal
.
.
Alıntı
Tablo ve şiir
Nuri Can
.
.

Hiç yorum yok: