Kalbim sende kaldı, kır gitsin...

3 Mart 2009 Salı

Yusuf Hayaloğlu...Gidişin biraz erken olmadımı ?...

Ah ulan Rıza!
.
Neden hala gelmedi..
yoksa
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama en azından
Birisine sorar..
Cebimde bir lira desen yok!
Madara olduk meyhaneye
Ah eşşek kafam benim..
Nasılda güvendim bu hergeleye!.
Gelse balığa çıkacaktık,
Ne çekersek kızartıp birayla yutacaktık..
Kafamız tam olunca şarkılar döktürüp
Enterasan hayallere dalacaktık..
Bu sandalı geçen hafta denk getirip
Çalıntıdan düşürdük..
Arkadaşlar ısrar etti,
Bizde, iyi olur, bize uyar diye düşündük..
Saat sekizde gelecekti,
Bana birkaç milyon borç verecekti..
Yoksa o nemrut karısı kaçtı da
Onun peşinden mi gitti?..
Eğer öyleyse yandık,
Gudubet gene yaptı yapacağını!..
Geçen sene de merdivenden itip
Kırmıştı Rıza'nın bacağını..
Kadında boy şu kadar;
Kalça fırıldak, göz patlak, kafa çatlak!
Korkuyorum, bir gün ya kendini asacak,
Ya horlarken Rıza'yı boğacak..
Bak şimdi acıdım, aşkolsun adama..
Ben olsam vallahi baş edemem!.
Hele beş tane velet var ki boy boy,
Allah'tan düşmanıma dilemem!.
Aslında iyi çocuktur Rıza, efendi huyludur,
Herkesin suyuna gider..
Yoksa, kalıba vursan hani,
Tek başına on tane adam eder!.
Bir keresinde, hiç unutmam
Üç-beş zibidi haraca dadandı;
Rıza, sandalyeyi kaptığı gibi
Herifleri hastaneye kadar kovaladı!.
Aynı mahallede büyüdük, aynı kızları sevdik,
Aynı kafadaydık..
Orta ikiden bıraktık, matematik ağır geliyordu,
Biz başka havadaydık..
Aynı gömleği giyer, aynı sigaraya takılır,
Aynı takımı tutardık..
Fener'in her maçına iddalaşıp
Millete az mı yemek ısmarladık!.
Bir tek askerde ayrıldık,
Bana Bornova düştü, ona Gelibolu..
Döner dönmez evlendirdiler,
En büyük salaklığı da bu oldu!.
Bense hiç düşünmedim, zaten param yoktu
Hep tek tabanca gezdim..
Benim beğendiğimi anam istemedi,
Onun gösterdiğini ben sevmedim..
Neyse, bunlar derin mevzu..
Anlaşıldı, bu herif artık gelmeyecek..
Ufaktan yol alayımAnam evde yalnız,
şimdi merakından ölecek!.
Gittim, vurup kafayı yattım,
Rüyamda gördüm gülümseyerek geldiğini..
Ne bilirdim, yolda kamyon çarpıp
Hastaneye kavuşmadan can verdiğini!.
Vay be Rıza!.
Sonunda sen de düşüp gittin azrailin peşine!
Dün, boşuna günahını almışım,
Ne olur kızma bu kardeşine...
Öğlen kahvede söylediler,
Rıza öldü, dediler
Ne kolay söylediler!.
Sanki dev bir taş ocağını
Kökünden dinamitleyip üstüme devirdiler!.
Ah dostum..
O kocaman gövdene
O beyaz kefeni nasıl kıyıp giydirdiler?.
O zalim tabutun tahtalarını
Senin üstüne nasıl böyle çivilediler?.
Yani sen şimdi gittin, yani yoksun, yani
Bir daha olmayacak mısın?
Yani bir daha borç vermeyecek,
Bir daha bira ısmarlamayacak mısın?.
Peki, beni kim kızdıracak,
Kim zar tutacak, kim ağzını şapırdatacak?
Peki, beni bu köhne dünyada
Senin anladığın kadar kim anlayacak?..
Ulan Rıza..
Ne hayallerimiz vardı oysa,
Ne acayip şeyler yapacaktık..
Totoyu bulunca dükkan açacak
Adını Dostlar Meyhanesi koyacaktık
Talih yüzümüze gülecekti be,
Karıyı boşayıp sıfır mersedes alacaktık
Hafta sonu iki yavru kapıp
Boğaz yolunda o biçim fiyaka atacaktık!.
Ah ulan Rıza...
Bu mahallenin neresini beğenmedin de öte yere taşındın?
Ara sıra gıcıklaşırdın ama inan ki,
Benim en kral arkadaşımdın!..
Ah ulan Rıza...
Ben şimdi bu koca deryada tek başıma ne halt ederim?
Senden ayrılacağımı sanma,
Birkaç güne kalmaz, bende gelirim!..
.
Yusuf Hayaloğlu
.
Bu satırlae en sevdiğim dizelerindi;
Ruhun şadolsun güzel insan hoşçakal.....
.
.

9 yorum:

AYŞENİMOOO dedi ki...

GENÇ DENEBİLECEK YAŞTA ÖLMÜŞ, NE GÜZEL ŞİİİRLERİ VARDI OYSA...
ALLAH RAHMET EYLESİN...
SEVGİLER...

bast dedi ki...

Ayşeminoo'm sen benim canımsın.
Daha yazıyı şimdi ekledim, nezaman okudunda yorum yazdın :)

AYŞENİMOOO dedi ki...

SEN BANA İNANMAYA DEVAM ET! DİYORUM BEN BLOĞUNA GÜNDE BİRKAÇ DEFA BAKARIM DİYE...
SABAHTAN İŞE GELİR GELMEZ İLK İŞİM DOSTLARIM NE DURUMDA GÖRMEK İÇİN BİR İKİ KİŞİNİN BLOĞUNA DİREK BAKARIM, SONRA DİĞER İŞLERİME BAŞLARIM...
DOSTLARIN BLOKLARINA BAKMAYI VAZİFE EDİNMEK BANA ŞEY GİBİ GELİYOR; HANİ İNSAN APARTMANDA TANIDIĞI, BİLDİĞİ İNSANLAR VARDIR, KONUŞMAK OTURMAK İÇİN VAKTİN OLMASA DA KAPIDAN ŞÖYLE BİR ZİLİNE BASIP SAĞ MI? YAŞIYOR MU? İYİ Mİ KÖTÜ MÜ? GİBİ KONTROL EDERSİN YA, İŞTE BU DA ÖYLE...
BURDA OLDUĞUNU BİLMEK, HİSSETMEK...
ÇOKKK ÖPTÜM...

bast dedi ki...

Canımsın, bnde seni öpüyorum Ayşeminoo'm

Yaşam Tiyatrosu dedi ki...

maalesf bizi o güzel şiirlerinden yoksun bırakarak gitti.
"Aniden, veda bile etmeden, hatta belli etmeden gitmek varmıydı senin kitabında" diye soruyorum, cevap yok.Vakit bu kadar erken olmamalıydı. Edebiyat öksüz kaldı, biz şiirsiz. nur içinde yatsın.

geçkalmadımki dedi ki...

Nur içinde yatsın...

Sevgiler sana Afet'ciğim...

Adsız dedi ki...

erken ayrıldı ...ahmet kaya dahada erken ayrılmıştı huzur içinde yatsınlar.......ferda kova927

kedilerimveben dedi ki...

gerçekten yusuf hayaoğlunun çok güzel şiirleri vardı ve üzüldüm derinden duyunca siz nasılsınız bende uzun zamandır kedilerimle uğraşıyorum hastalıklarıyla yazı filan pek yazmıyorum sağlığınız nasıl inşallah huzurunuz yerindedir

Adsız dedi ki...

slm olsun degerli dostuma nasıl buldunsa bugüzel şiir tam yerien koymuşsun ellerine saglık olsun